Veli-Matti Kuntonen SEL:n Talvipäivillä Oulussa: Sisun markkinointi kansallisaarteena pöyristyttävää

21.3.2015

Suomen Elintarviketyöläisten Liitto SEL tuomitsee Cloettan tuoreen mainoskampanjan, jossa Sisu-pastillia kutsutaan ”maamme kansallisaarteeksi joulupukin, saunan ja Sibeliuksen rinnalla”.

Leaf, jonka ruotsalainen makeisjätti Cloetta osti vuonna 2012, ja joka nykyisin toimii nimellä Cloetta Suomi Oy, lopetti Auran tehtaansa toiminnan ja samalla koko tuotantonsa Suomessa vuoden 2013 tammikuussa. Sisu-pastillien valmistus siirrettiin Italiaan.

- Sisussa on suomalaista enää mielikuva. On pöyristyttävää kotimaiseksi pesua ja kuluttajien harhauttamista markkinoida Italiassa valmistettua tuotetta suomalaisten kansallisaarteena. Kehotamme kuluttajia kertomaan mielipiteensä Cloettan mainoskampanjasta jättämällä italialaiset Sisut kaupan hyllylle, Oulussa lauantaina SEL:n Talvipäivillä puhunut SEL:n puheenjohtaja Veli-Matti Kuntonen sanoo.

Ulkomaisten makeisten sijaan Kuntonen toivoo ihmisten ostavan Suomessa valmistettuja makeisia.

- Kotimaiset elintarvikkeet ovat hyväksi meille kaikille. Ne jättävät hyödyn Suomeen työpaikkoina, verotuloina, kotimaisen kulutuksen ja ostovoiman kasvuna sekä investointeina, Kuntonen muistuttaa.

SEL:n Talvipäivät kokosivat Ouluun viikonlopuksi reilut 600 elintarvikealan työntekijää ympäri Suomea.


Katso kuvia tai anna palautetta Talvipäivistä.

A
llekirjoita vetoomus kotimaiseksi pesun lopettamiseksi.